Consulting

Marc Henri De Bruyne, founding manager van Vademecom, is sinds 1995 actief in de communicatiesector. Hij is een ervaren docent in public relations alsook in financiële en interne communicatie. Na een succesvolle carrière bij verscheidene gerenommeerde communicatieagentschappen, richtte hij Vademecom op in 2004 om een alternatief dienstenpakket aan te bieden, resoluut gericht op strategisch advies en concrete oplossingen.

 

Als consulent zorgt hij er, samen met zijn team, altijd voor dat uw sterke punten op de voorgrond komen en uw zwaktes geoptimaliseerd worden. Daarbij zoekt hij steevast naar de beste methode en middelen om uw zichtbaarheid te verhogen en uw communicatie te verbeteren.

 

Marc Henri en zijn collega’s gaan steeds recht op hun doel af en hebben, net zoals u, een hekel aan tijdverlies

 

Communicatie Audits
Wij analyseren uw interne en externe processen, discours en communicatiekanalen. Na een grondig onderzoek, leveren we even pertinente als praktijkgerichte raad.

 

Imago advies
We begeleiden u bij de ontwikkeling, transformatie en consolidatie van uw identiteit (wie u werkelijk bent of wie u zou moeten zijn) en uw imago (hoe anderen u zouden moeten zien).

 

Marcom strategie
U lanceert een bedrijf, een nieuw product of een innovatieve dienst of u zou “enkel” de communicatie met uw personeel, klanten of leveranciers willen verbeteren… Samen met u ontwikkelen we uw campagnes, van de pure conceptualisering tot en met de praktische uitvoering.

 

Coaching & training
Een ervaren consultant geeft u advies zodat u beter en krachtiger kunt communiceren:

 

  • Mediatraining: hoe dient u uw contacten met de pers te beheren?
  • Optimalisering van uw body language: lichaamstaal kan u verraden. Leer hoe u dit onder controle kunt houden en hoe u de boodschappen van anderen kunt lezen.
  • Technieken voor het houden van toespraken.
  • Algemene vorming in communicatietechnieken: 2 dagen basisopleiding over bedrijfscommunicatie, imago- en identiteitsontwikkeling en de belangrijkste tools voor interne en externe communicatie.

 

Marktonderzoek
Wenst u een beter inzicht in uw rol in de huidige/toekomstige markt, uw concurrenten en de wensen van uw klanten en prospecten? We begeleiden u van A tot Z bij het opstellen van een analyse tot en met de conclusies over uw positionering en geven praktische raad over hoe u die kunt bijsturen.